15:40 31.032016

«Ведмежа блокада» на Закарпатті: від блокування фур до бойкоту російського бізнесу

Економіка 3222

«Карпатський об’єктив» вже писав про «транзитну війну» між Україною та Росією.

162

Нагадаємо, у середині лютого обидві країни повністю призупинили одна для одної транзит вантажних автоперевезень своїми територіями. Відтак, 16 лютого Україна і Російська Федерація домовилися тимчасово, на період з 16 лютого до 25 лютого 2016 року включно, відновити переміщення заблокованих вантажівок по території обох країн.

25 лютого стало відомо про те, що Польща відновила транзитний договір з РФ. Тож їхній потік через Україну та Закарпаття зокрема суттєво зменшився.

«Зважаючи на відновлення Польщею транзитного договору з РФ, взаємне українсько-російське транзитне блокування матиме для української сторони гірші економічні наслідки, – заявили під час прес-конференції координатори всеукраїнської транзитної блокади. – Станом на січень 2016 року через територію України проїжджали транзитом близько 100 російських вантажівок. Після закриття Польщею своїх кордонів, за офіційними даними понад тисяча російських фур ринулись через український кордон. Внаслідок блокади усі вони були розвернуті та відправлені додому. Станом на сьогоднішній день російських фур не зафіксовано ні митним контролем, ні нашими мобільними групами. Оскільки Польща відновила транзитний договір із Росією, перевізники РФ користуватимуться шляхом через територію Польщі як найбільш для себе вигідним».

Оскільки присутність російських вантажівок на території України є вкрай мізерною (натомість сотні українських перевізників досі курсують територією Росії) координатори блокади заявили, що не здійснюватимуть активних дій з перешкоджання транзиту російських фур.

«Однак це не означає, що ми залишаємо російський бізнес в спокої. Навпаки, переходимо на новий рівень блокади та розпочинаємо наступні акції. Наші подальші кроки спрямовані на кінцеву мету – заборону на державному рівні функціонування російського бізнесу на теренах української держави: банків, товарів тощо. Тож закликаємо владу нарешті почати виконувати свої функції та зайняти тверду позицію щодо визначення статусу і діяльності окупанта в Україні», – заявили координатори акції Микола Марчишак і Тарас Деяк.

У свою чергу голова ради перевізників, учасників АсМАП України в Закарпатській області Іван Романюк розповів, що асоціація нараховує понад 3200 підприємств, на балансі яких знаходяться понад 33000 транспортних засобів. Ними створено понад 100 тисяч робочих місць.

«Через територію України проходять чотири міжнародні транспортні коридори. Наша держава є учасником близько 50-ти різноманітних угод, щодо переміщення товарів автомобільним транспортом. На Закарпатті зареєстровано 384 перевізників. На транспортних підприємствах краю працює близько 10 тис. працівників. В час коли наша країна перебуває у стані неоголошеної війни з Росією, бізнес повинен працювати, щоб сплачувати відрахування до бюджету України. Транзитні коридори повинні працювати згідно з міжнародних умов. У нас є угоди з країнами Азії і цей напрямок для нас є дуже перспективним. В середньому за рік, наші вантажівки здійснюють через територію Росії 35 тисяч поїздок. Збитки від заборони транзиту можуть сягати мільярдів доларів США. Тож думка більшості перевізників України – транзит не повинен бути блокований», – поінформував Іван Романюк.

Координатори всеукраїнської акції з блокування руху російських фур наголошують, що «Ведмежа блокада» не припиняється, а переходить в іншу площину. Бойкотувальники не зупиняться поки російський бізнес офіційно не заборонять на території України.

Христина БІКЛЯН

Відео: Дмитро Мись

telega
Підписуйся на наш телеграм канал!

Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.

Підписатися
Слідкуйте за нами у соцмережах