16:50 5.042017

ПАТ «Закарпатгаз» щодня забезпечує обслуговування майже 7,7 тис. км газових мереж області

Економіка 2061

З 1 квітня споживачі газу Закарпатської області сплачуватимуть окремо за газ як за товар та за послугу з обслуговування мереж і доставки газу. Відповідне рішення прийнято державним регулятором НКРЕКП, щоб забезпечити споживачам безаварійну доставку газу, прозорість рахунків та показати, на що саме спрямовуються їхні кошти.

В рахунках за газ, які сьогодні оплачують споживачі, майже 90% коштів припадає на ціну газу як товару і лише 10% – це вартість послуг із обслуговування мереж та доставки газу, які надає ПАТ «Закарпатгаз» клієнтам. За ці кошти компанія забезпечує щоденне обслуговування майже 7,7 тис. розподільних газопроводів області. Окрім того, проводить обстеження понад 1 тис. газорегуляторних та шкафних пунктів, які забезпечують пониження тиску для подачі газу до помешкань споживачів, а також 92 тис. комбінованих будинкових регуляторів тиску. До виконання робіт з обслуговування цих об’єктів задіяно 600 технічних працівників. Технічний огляд ГРП, ШГРП необхідно здійснювати не менше, ніж один раз на місяць. Під час цього заходу проводиться безпосередньо огляд, регулювання обладнання, його технічне обслуговування та поточний ремонт. Також перевіряється тиск газу на ділянках до і після регулятора, перепади тиску на фільтрах, герметичність системи тощо. Із загальної кількості газорегуляторних пунктів ПАТ «Закарпатгаз» лише 8 об’єктів оснащені засобами телеметричного контролю та диспетчеризації. Намагання забезпечити новітніми технічними засобами щонайбільшу кількість об’єктів – один з пріоритетів в роботі газової компанії сьогодні.

Технічними працівниками підприємства впродовж року здійснюється понад 12,5 тис. обходів ГРП, ШГРП. Технічне обслуговування та ремонт на таких об’єктах проводиться не менше, ніж тисячу разів на рік.

Роботою з обслуговування вузлів обліку газу в Закарпатській області займається понад 300 технічних працівників компанії. Зокрема, фахівці «Закарпатгазу» в середньому знімають на повірку 2,4 тис. лічильників газу щомісяця. Для виконання цих робіт задіяно 22 одиниці автомобільного транспорту.

Окрім того, для оперативного реагування на аварійні виклики споживачів, пов’язані з використанням газу, в області в цілодобовому режимі працює аварійно-диспетчерська служба (АДС) ПАТ «Закарпатгаз». Щодоби газовики реагують у середньому на 22 виклики. На Закарпатті діяльність АДС забезпечують 49 бригад, в яких задіяні 200 фахівців та 13 одиниць спеціалізованої техніки.

«При такій інтенсивності та високому рівні відповідальності працівників фонд заробітної плати, передбачений у тарифі, не дозволяє компанії забезпечити належний рівень оплати їхньої роботи. Так, на сьогодні середній місячний розмір зарплати по підприємству становить 4,1 тис. грн., в той час, як середня зарплата по галузі в області сягнула 7 тис. гривень. Внаслідок цього в компанії зростає плинність кадрів. Наразі цей показник становить майже 20%», – наголошує директор технічний ПАТ «Закарпатгаз» Олександр Голуб.

При запровадженні фіксованої системи оплати за послуги з обслуговування мереж та доставки газу ПАТ «Закарпатгаз» зможе виконувати основні роботи з підготовки до опалювального сезону стабільно, впродовж року. Адже раніше, через сезонний характер споживання ресурсу, компанія була вимушена проводити їх в осінньо-зимовий період.

Додамо, що до структури плати за обслуговування мереж та доставку газу входить покриття витрат на транспортування газу магістральними газовими мережами державною компанією ПАТ «Укртрансгаз», витрати на розподіл природного газу споживачам розподільними компаніями та податок на додану вартість.

Ломакін Юрій Олексійович

Фахівець із зв’язків з громадськістю

telega
Підписуйся на наш телеграм канал!

Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.

Підписатися
Слідкуйте за нами у соцмережах