2868
20:29 8.112016

Проблема «пересічників» знову на порядку денному

Економіка 2826

Останнім часом значно активізувалось обговорення теми «пересічників», і ми досить часто зустрічаємо в ЗМІ коментарі політиків як місцевого, так і всеукраїнського масштабу.

img_2856

Питання купівлі чи утримання власного автомобіля актуальне для багатьох українців, і закарпатці не є винятком, а швидше, підтвердженням цієї тези. Наша область межує одразу з кількома країнами ЄС, тому й не дивно, що громадяни надають перевагу придбанню автомобіля там, де він коштує набагато дешевше. Але така купівля тягне за собою надокучливі проблеми, основною з яких і є т. зв. «пересічка».

Недавнє минуле

Майже два місяці тому, в середині вересня, громадські активісти блокували українсько-словацький кордон на пункті пропуску «Ужгород – Вишнє-Нємецьке». І це була вже не перша акція протесту з метою зміни статусу «пересічників».

Тоді ініціативна група вимагала дотримуватися законодавства, згідно з яким власники транзитних автомобілів, тобто транспортних засобів з іноземною реєстрацією, мають перетинати кордон кожні 5 днів, зокрема Стамбульської конвенції.  Цей міжнародний договір  дозволяє упродовж року пересуватися на автомобілі, зареєстрованому в іноземній компанії. За Стамбульською конвенцією, авто приватного користування можуть знаходитися на території України протягом одного року, а комерційного – повинні перетинати кордон кожні 5 днів. Тому активісти наголошують, що в їхньому випадку йдеться про автомобілі приватного користування.

 Щоб залагодити питання, влада та митники тоді пішли назустріч мітингувальникам і виділили їм окрему смугу для здійснення «пересічки».

Читайте також: Закарпатські «пересічники» отримали окрему смугу на КПП «Ужгород» ФОТО, ВІДЕО

Що змінилося?

Активіст Павло Павлов розповідає, що виділена для «пересічників» смуга є певним амортизатором проблеми до часу, поки у Верховній Раді будуть щось змінювати. «Так, 5-годинних черг більше нема, але це зроблено на певний період. Усе зміниться, коли заробітчани їхатимуть додому на свята. Минув уже певний час, а в Києві так нічого і не зрушилося, навпаки, почалися різного роду перевірки «пересічників» та незрозумілі штрафи».

Важливим є те, що до Верховної Ради подавалися вже декілька законопроектів стосовно вдосконалення системи ввезення автомобілів з іноземною реєстрацією. Один із них вніс народний депутат України Віктор Балога. Він запропонував обмежити строк безмитного ввезення автомобілів терміном до трьох місяців, і це право стосується лише осіб, щодо яких застосовуються правила малого прикордонного руху. Тобто жителі прикордонних регіонів, таких як Закарпаття, зможуть їздити на нерозмитненому авто три місяці, замість 5 днів.

Ініціативна група «пересічників» розробила також свій власний законопроект з основним акцентом на введенні додаткових податків та зборів. Цим питання почав активно займатися й губернатор Закарпаття Геннадій Москаль. Він запропонував Верховній Раді механізм вирішення проблеми «пересічок», зокрема ввести плату 10 євро щомісяця за те, щоб їздити територією України без постійних перетинів кордону.

 «Ми за останні півроку двічі були в Комітеті з питань податкової та митної політики, який очолює народний депутат України Ніна Южаніна. Ініціативна група написала купу пропозицій і законопроектів, але отримала відмову. Ні один з поданих законопроектів не прийняли», – зазначив Павло Павлов.

Коли ця новина почала поширюватися мережею Інтернет, власники авто з іноземною реєстрацією оголосили нову дату початку «всеукраїнської акції непокори» – 12 листопада. Активісти запевняють, що відбудеться блокування одразу кількох контрольно-пропускних пунктів по всій Україні.

Пропозиція в 10 євро щомісяця дійсно нереальна?

Після цього на своїй сторінці у мережі «Фейсбук» коментар написала й голова Комітету з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна. «У ході засідань робочих груп у Комітеті обговорювалося декілька шляхів вирішення проблемних питань ввезення громадянами-резидентами транспортних засобів особистого користування. Найбільшу кількість прихильників набрала пропозиція щодо умовного часткового звільнення від оподаткування тимчасово ввезених транспортних засобів. Розбіжності виникли лише щодо суми щорічних внесків», – пояснила голова Комітету.

«Пропозиція пана Москаля полягає в тому, щоб користувачі транспортних засобів на іноземних номерах, сплачуючи 10 євро на місяць, звільнялися від необхідності розмитнювати свої автомобілі, ввезені з-за кордону. У листі Комітет запропонував продовжувати подальшу спільну роботу з пошуку компромісу з метою дотримання інтересів держави, бізнесу та громадян. Ми уважно дослуховуємося до думки громадськості, і потреби в блокуванні пунктів пропуску чи якихось інших акціях протесту немає. Це шлях у нікуди. Рішення обов’язково буде знайдено», – резюмувала Ніна Южаніна.

Але попри ці запевнення активісти не хочуть відмовлятися від поставлених цілей та активно збираються до тривалого блокування КПП. А ось тут уже слід замислитися, чи воно того варте.

За і проти

Питання блокування має як прихильників, так і противників. Можемо зрозуміти і тих, і інших.

До прикладу, пан Володимир, який є власником транспортного засобу з іноземною реєстрацією, розповідає, що авто потрібне йому для роботи, але купити його в Україні він не мав фінансової можливості. «Тепер я змушений перетинати кордон кожні 5 днів, бо в мене немає іншого виходу – потрібно забезпечувати родину. Я підтримую ідею певної плати для того, щоб «пересічники» могли перебувати на території України довший період часу, адже їздити туди-сюди хоч і по виділеній смузі все одно займає час».

Противники такого принципу купівлі автомобіля запевняють, що є більш важливі питання для всіх громадян, а не окремої категорії, які потребують нагального вирішення. Проти блокування налаштована, зокрема, і пані Ольга, яка під час минулого перетину кордону майже цілий день простояла на кордоні.

«Я маю свій невеличкий бізнес: їжджу раз чи два на тиждень автобусом у Словаччину, купую там продукти та продаю їх на базарі. Тому перекриття кордону для мене – це втрачений день та гроші. У всіх нас є родини, які потрібно годувати, але ми повинні думати й один про одного – якщо хтось хоче для себе краще, чому іншому має бути від цього гірше. Я категорично проти будь-яких акцій подібного роду», – констатувала Ольга.

Висновок напрошується сам: кожен залишиться при своїх міркуваннях. На сьогодні важко сказати, чи буде взагалі прийняте якесь оптимальне рішення зі згаданого питання, адже громадськість та особливо політична еліта не готові до цього. Залишається тільки чекати і сподіватися, що проблемна ситуація вирішиться позитивно.

 

Вікторія КОПИНЕЦЬ

 

 

telega
Підписуйся на наш телеграм канал!

Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.

Підписатися
Слідкуйте за нами у соцмережах
Новини
Повноцінну роботу пункту пропуску «Ужгород – Вишнє Нємецьке», що на українсько-словацькому кордоні, поки не відновлено
11:40
Регіони оборони: Міністр Герман Сметанін зустрівся з виробниками озброєння Закарпаття
10:34
єДозвіл: бізнес зможе онлайн продовжувати граничні строки валютних розрахунків — стартувала бета-версія послуги
09:25
Закарпатському ОТЦК та СП побудовано систему «гарячих ліній»
17:22
Відбулася презентація книжки святого отця Максиміліана-Марії Кольбе
17:05
В Ужгороді на Пагорбі Слави запалили лампадки на могилах полеглих Героїв
16:50
На Тячівщині цьогоріч відкрили 9 класів безпеки
16:33
На Закарпатті затримали групу порушників кордону та їхніх переправників
16:20
Представники харківських громад відвідали Великобичківську громаду
16:08
Підготовка до зими: навчальні заклади Закарпаття отримають понад 1,4 млн грн від Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ)
15:55
Всі новини