15925
13:36 25.032019

Клієнти мають можливість поскаржитися на рішення, дії чи бездіяльність державних реєстраторів Закарпатської області

Економіка 4421

Сьогодні кожен, хто вважає, що його права та інтереси порушені у сфері державної реєстрації має можливість звернутись до Міністерства юстиції України або до його територіального органу з відповідною скаргою.

Так, з 2016 року при Головному територіальному управлінні юстиції у Закарпатській області діє Комісія з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації (далі – Комісія), яка розглядає скарги на рішення (крім рішення про державну реєстрацію прав або згідно з яким проведено реєстраційну дію), дії або бездіяльність державного реєстратора та на дії або бездіяльність суб’єктів державної реєстрації прав.

Згідно Положення про Комісію з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації, Комісія є постійно діючим колегіальним консультативно-дорадчим органом при Міністерстві юстиції України, що в межах повноважень, визначених Законами України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», Порядком розгляду скарг у сфері державної реєстрації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1128, забезпечує розгляд скарг у сфері державної реєстрації.

При написанні скарги, Вами обов’язково має бути дотримано вимоги, які передбачені частиною п’ятою статтей 37 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та статті 34 Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань».

Отже, скарга що подається на рішення, дії, бездіяльність державних реєстраторів, суб’єктів державної реєстрації з зазначених напрямків обов’язково повинна містити:

1) повне найменування (ім’я) скаржника, його місце проживання чи перебування (для фізичних осіб) або місцезнаходження (для юридичних осіб), а також найменування (ім’я) представника скаржника, якщо скарга подається представником;

2) реквізити рішення державного реєстратора, яке оскаржується;

3) зміст оскаржуваного рішення, дій чи бездіяльності та норми законодавства, які порушено, на думку скаржника;

4) викладення обставин, якими скаржник обґрунтовує свої вимоги;

5) відомості про наявність чи відсутність судового спору з порушеного у скарзі питання, що може мати наслідком скасування оскаржуваного рішення державного реєстратора та/або внесення відомостей до Державного реєстру прав;

6) підпис скаржника або його представника із зазначенням дати складання скарги.

До скарги додаються засвідчені в установленому порядку копії документів, що підтверджують факт порушення прав скаржника у результаті прийняття рішення державним реєстратором (за наявності), а також якщо скарга подається представником скаржника – довіреність чи інший документ, що підтверджує повноваження такого представника, або копія такого документа, засвідчена в установленому порядку.

Особливий аспект полягає у тому, що у разі не дотримання хоча б однієї з вимог передбачених законодавством, Комісією з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації буде відмовлено у задоволення скарги без розгляду її по суті.

У разі наявності бажання у Вас або вашого представника взяти участь у розгляді відповідної скарги по суті, необхідним є зазначення у скарзі актуальних засобів зв’язку.

Строки для звернення до Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації визначені статтею 37 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та статтею 34 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань». Так, рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації прав можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України та його територіальних органів протягом 60 календарних днів з дня прийняття рішення, що оскаржується, або з дня, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав відповідною дією чи бездіяльністю.

За результатами розгляду скарги Комісією з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації готується висновок щодо відповідності або невідповідності законодавству рішення державного реєстратора та щодо задоволення вимог скаржника або відмови в їх задоволенні. Висновок надається з відповідним обґрунтуванням й посиланням на норми чинного законодавства. Цей висновок може надаватись виключно скаржнику, суб’єкту оскарження та заінтересованим особам, права та законні інтереси яких порушено, у разі їх звернення, а іншим особам – виключно на підставі судового рішення.

На підставі висновку Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації приймається мотивоване рішення про задоволення скарги або про відмову у її задоволенні. Копія рішення, прийнятого за результатом розгляду скарги, засвідчена в установленому законодавством порядку, надсилаються скаржнику, суб’єкту оскарження, а також заінтересованим особам, які брали участь у розгляді скарги по суті, протягом трьох робочих днів з дня його прийняття.

З 2016 року Комісією при Головному територіальному управлінні юстиції у Закарпатській області було розглянуто 63 скарги, інформує Головне територіальне управління юстиції у Закарпатській області.

telega
Підписуйся на наш телеграм канал!

Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.

Підписатися
Слідкуйте за нами у соцмережах