Дорожники Закарпаття, незважаючи на низку проблем, прагнуть відремонтувати якогомога більше автошляхів
Автодороги в Закарпатській області після суворої зими, яка не спостерігалася щонайменше два десятиліття, – опинилися де у вибоїнах, де у ямах, а на окремих ділянках асфальтне покриття практично зруйноване.
Така ситуація в усій країні. І це визнають як у профільному міністерстві, так і в «Укравтодорі». Водії нарікають та обурюються. І небезпідставно.
Дорожники просять їх з розумінням поставитися до тимчасових, будемо сподіватися, труднощів. Тож, як виходити з цієї складної ситуації – відверто й по-професійному чесно ділився із журналістами сьогодні (2.03) на прес-конференції в облдержадміністрації начальник Служби автомобільних доріг у Закарпатській області Михайло Попович.
Читайте також: Закарпаття отримає мільярд на дороги
Спочатку посадовець навів декілька промовистих цифр. На балансі Служби автодоріг у Закарпатській області знаходиться 3 348 км доріг загального користування, з яких 905 км – державного значення і 2 443 км – місцевого значення. В області налічується ще 6 043 км доріг комунальної власності. 62% від загальної протяжності автодоріг розташовані у гірській місцевості з 26 перевалами, на яких розташовані 1 298 мостів загальною довжиною 22 922 погонні метри. Частина з мостів у аварійному стані. «З року в рік, – констатує М. Попович, – ми надсилаємо листи до «Укравтодору», – там обіцяють надати кошти, але вони в область так і не надходять».
За розрахунками фахівців, для дотримання нормативних міжремонтних строків необхідно щорічно виконувати щонайменше 150 км капітальних ремонтів та до 500 км середніх ремонтів, на що потрібно близько 2 млрд. грн. щороку. За останні роки фактичне щорічне фінансування дорожніх робіт становило не більше 10% до потреби.
Ось свіжий приклад: на дорогах загального користування за рахунок усіх джерел фінансування за 2016 рік відремонтовано суцільними ділянками тільки 25 км автодоріг, це менше 1% від протяжності, а на решті – виконувався тільки ямковий ремонт. Про цей вид ремонту, наголошує начальник Служби, давно хотіли би забути. Але від нього не можна відмовитися через хронічне недофінансування. Тому дорожники й опиняються в глухому куті. Вони змушені експлуатувати, проводячи дрібні ремонти, дороги й мости, збудовані кілька десятиліть, а то й більше півсотні років тому. І розраховані вони були на вантажні автомобілі малої тоннажності, яких і їздило зовсім небагато. А зараз великовагові фури щодоби сотнями, а подекуди й тисячами, мчать на високих швидкостях. (До речі, велика частина транзитного транспорту їде саме через прикордонне Закарпаття – приміром, з КПП «Дякове» з Румунії прямо на Словаччину, Чехію, Польщу й інші західні країни). Зрозуміло, що автошляхи, основа яких давно зношена, а дорожні одяг становить до 20 см, на таку інтенсивність транспортних потоків не розраховані.
У галузі наявні й інші проблеми: застаріла спецтехніка, якій більше тридцяти років, плинність кадрів через низьку зарплату – дотепер вона складала 2,5-3 тисячі грн. Та в поточному році, є надія, зарплатня зросте і повернуться і прийдуть нові й хороші фахівці. Вишуковуються й інші резерви. Торік також інвестори збудували великий асфальтно-бетонний завод нового покоління в Мукачеві. Цього року хочуть збудувати ще два.
Піднімають настрій дорожникам і намітки щодо плану фінансування дорожнього господарства області в поточному році. За бюджетною програмою на будівництво, капітальний, поточний ремонти та експлуатаційне утримання автодоріг намічено виділити мільярд гривень. З них 198 млн. грн. уже підтверджено офіційними документами. Служба автомобільних доріг також очікує у поточному році ще 155 млн.грн. із понадпланових надходжень із Закарпатської митниці ДФС, а ще до 60 млн.грн. – з Фонду регіонального розвитку.
Підписана також міжурядова українсько-угорська угода про виділення Україні 50 млн. єврокредиту.
Усе це дасть змогу відчутно покращити ситуацію на дорогах як державного значення («Київ- Чоп» у межах області), так і на найбільш важливих та з інтенсивним рухом ділянках, інформує прес-служба Служби автомобільних доріг у Закарпатській області.
Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.
Підписатися