У Перечині дискутують щодо зовнішньої реклами. ФОТО
Користувач соцмережі Фейсбук Дмитро Зверєв у групі «Наш Перечин» поскаржився на дії місцевої влади: «Сосульки коло офіса з криші збивав, сніг відкидував, лед на бруківці повідбивав…, добре. Сьогодні сказали, що вивіски з фасаду маю познімати. Що далі? Які ще будуть претензії до підприємців? Невже це є в пріоритеті нашого міста??» Під постом розгорілася справжня дискусія. Одні учасники групи обурюються, стверджуючи, що міська влада не має права вказувати їм що і куди чіпляти, до того ж наводять вбивчі аргументи: масивні банери здатні прикрасити сірі та обшарпані фасади будівель. Інші переконані, що чимало рекламних та інформаційних вивісок, банерів є «злочином у сфері естетики», бо мають неестетичний вигляд. Дехто каже, що не буде нічого знімати, бо на рекламну продукцію витратив власні кошти, тому готовий йди до суду. Закликає наслідувати цей приклад й інших.
Є чимало й виважених коментарів. Неля Корник написала: «Всі хочуть змін, а мінятися самі не хочуть. Має бути єдиний стандарт зовнішньої реклами, узгоджений з архітектурним ансамблем міста, тим більше центру. Шкода підприємців, але місто від цього непопулярного кроку тільки виграє».
Міський голова Іван Погоріляк написав декілька коментарів. У першому прозвучало обурення з сарказмом: «Давайте будемо ліпити і вішати все і всюди, бо ми підприємці. Давайте не прибирати прилеглу територію біля своїх будівель, не збиваймо бурульки і не прибираймо сніг, бо ми платимо податки. І взагалі – ми за колгосп, але не в нашому селі».
У наступному мер зробив посилання на нормативні документи: «Хотів би задати запитання юристам, які тут пишуть різні коменти. Ви налаштовуєте людей на те, що міськрада не повинна втручатися в саму рекламу, і це правильно. Але місце розташування (на якій частині будинку, на якій висоті і т. д. – це компетенція міської ради). Крім цього, в статті 16 Закону України ” Про рекламу” вказано, що її розташування обов’язково затверджується виконавчим комітетом органу місцевого самоврядування. Тому і виникає в мене запитання: «А чи маєте Ви такі погодження з міською радою?» Якщо ні, то чому вважаєте, що цю норму закону Ви можете порушувати? Наглядний приклад продемонстрував Бісун на фотографії, де встановлюють рекламу секонд-хенду. То можливо ми всі будинки завішаємо рекламою? Ще нагадаю, що Положення про розміщення реклами і вивісок затверджено ще у 2016 році, а час для виправлення надавався до кінця вересня 2016. Тому, будь ласка, дотримуйтеся законів і місцевих положень. Дивно чути від окремих, що міськрада заважає бізнесу. Ми не підвищили жодний із податків, не підвищили тарифи, тому що ми зробили проти Вас? Попросили дотримуватися законів і правил? І в цьому наша біда? Не перекладайте Ваші проблеми ведення бізнесу, бо вони є, і ми в цьому не винуваті, на міськраду, яка намагається навести порядок в Перечині».
Заступник міського голови Любов Крижановська у розмові з кореспондентом «Карпатського об’єктива» сказала, що у Перечині є більше сто підприємців, одні з порозумінням ставляться до ініціатив міської ради, інші обурюються.
– У попередні роки підприємці що хотіли, те і робили. Коли міська рада взялася за благоустрій міста, дехто сприймає це в штики. Є прийняті правила благоустрою, кожне скликання їх перезатверджує. 21 квітня 2016 року згідно з цими правилами було прийняте Положення. З усіма документами можна ознайомитися на сайті Перечинської міськради. Підприємці були проінформовані, але ніхто нічого не робив.
Нещодавно у штатному розписі міської ради з’явилася посада «Інспектор з контролю благоустрою». Ми прийняли на роботу молоду людину – Юрія Долинича. Він підійшов до підприємців з повідомленням, пояснив їм, що треба зняти масивні банери, що треба звільнити вікна від вивісок. Підприємцям дано час – до 10 березня.
Перечинці кажуть, що фасади будинків жахливі, їх потрібно оновлювати. На це зауваження мер також зреагував: «Все правильно вказуєте, що потрібно і фасади відновлювати, але більшість комерційних закладів розміщаються в приватних будівлях, тому це повинні робити власники. Зі свого боку міськрада розробляє проект реконструкції центральної частини міста та паспорти будівель, де буде рекомендовано власникам нерухомості (при проведенні ремонтів) дотримуватися вимог цього проекту. Якщо ми хочемо, щоб наш Перечин змінювався, то маємо всі дотримуватися певних правил.
Тетяна Грицищук, фото автора
Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.
Підписатися