ko.net.ua

Очільник Закарпатської митниці розповів про ситуацію на кордоні

У середу, 14 червня, в Ужгородському прес-клубі відбулася прес-конференція в.о. начальника Закарпатської митниці Олександра Семирги на тему: «Відкритий кордон з ЄС: ситуація з чергами та пропуск громадян і транспортних засобів у літній період 2023 року. Планування поїздок за кордон з використанням інформаційного ресурсу «Митниця – в смартфоні».

Зокрема він повідомив, що настав час відпусток і тому на митниці спостерігається піковий період за чисельністю транспортних засобів. Зокрема, збільшилася кількість регулярних і нерегулярних перевезень, люди їдуть відпочивати, і серед них багато дітей.

Також Олександр Семирга розповів, що у зв’язку з тим, що в Україні військовий стан, працівники з обох сторін прискіпливіше перевіряють людей на під час проходження митного огляду, особливо чоловіків призовного віку. Відповідно це також збільшує час проходження кордону.

За словами чиновника працівники митниці намагаються максимально реагувати на цю ситуацію. Зокрема, було створено систему раннього оповіщення про надзвичайні події на кордоні. Це результат перемовин із колегами з Угорщини і Словаччини, котрі відбувалися в січні. Поки що це пілотний проект, але йде робота над його повноцінним запуском. В першу чергу ця система передбачає швидку реакцію на певні нестандартні ситуації на кордоні, в тому числі черги та накопичення. «Це контроль і спілкування на рівні старших змін, керівників пунктів пропуску, керівництва митниць для спільного коригування наших дій з метою зменшення накопичення транспортних засобів на кордоні» – розповів очільник Закарпатської митниці.

Також за словами Олександра Семирги на вихідні та інші пікові дні збільшується кількість особового складу на пропускних пунктах, аби якомога швидше оформляти документи і пропускати людей через кордон.

«Маємо і наш новий ресурс – «Митниця у смартфоні». Зокрема і через нього ми отримуємо певні звернення від громадян щодо часу перетину кордону і відповідно реагуємо на такі звернення» – запевнив чиновник.

Отож він детально розповів про цей інформаційно-довідковий ресурс, котрий був створений безпосередньо Закарпатською митницею, і працює у тестовому режимі вже 70 днів. «Головна його мета це зручність і комфорт для людей при перетині кордону, максимально легкий доступ до інформації, реалізація певних сервісних функцій для громадян за допомогою смартфона» – розповів Олександр Семирга.

«Ряд функцій ми додали й для брокерської спільноти, і вже бачимо відгуки від них» – додав він. А відтак попросив долучатись і всіх інших громадян до тестування сервісу, а також залишити свої відгуки та побажання. «Ми дуже цінуємо кожен фідбек і швидко намагаємося на них реагувати» – запевнив очільник Закарпатської митниці.

За його словами найбільш затребуваний елемент сьогодні це інформація про час очікування на кордоні, або так звані черги. Паралельно з цим там є контактні дані всіх підрозділів митниці, всіх постів і т. д. Окрім того, великий об’єм інформації щодо правил перетину кордону, всіляких заборон, реквізити для сплати митних платежів, тощо. Вже створені і розробляються такі сервіси, як онлайн оплата штрафів, зборів та ін.

Відповідаючи на запитання журналістів очільник митниці також розповів, що за його «відчуттями як громадянина» сьогодні «разів у десять зменшилась контрабанда» через закарпатський відрізок кордону. Водночас найбільше контрабандою, як і раніше, возять цигарки маленькими партіями. Також намагаються провозити наркотичні засоби, і навіть зброю та набої. Особливою є ситуація з деревиною цінних порід. За період від початку року її було вилучено більше ніж за весь минулий рік. Водночас за словами очільника Закарпатської митниці вилучену деревину передають здебільшого на потреби ЗСУ.

Руслан ФАТУЛА,

Відео – Дмитро МИСЬ