Аналіз структури власних доходів 64 територіальних громад Закарпаття у бюджетах 2021 року
Вперше в цьому році у аналізі Закарпатського регіонального офісу Програми «U-LEAD з Європою» присутні 64 територіальні громади Закарпатської області, адже у минулому році на прямих міжбюджетних відносинах з державним бюджетом перебувало тільки 7 громад.
Про це інформує Закарпатський РО.
Розглянемо структуру власних доходів 64 територіальних громад Закарпаття у бюджетах 2021 року.
Як пояснив радник Закарпатського РО Михайло Бундзяк, за цими показниками можна зрозуміти, який вид доходів є ключовим для конкретної громади, визначити як ризики, так і потенційні джерела надходжень для місцевого бюджету.
Прогнозовано у більшості громад найбільшу частину в структурі власних надходжень займає податок з доходів фізичних осіб. Найбільша частка ПДФО у бюджетах Колочавської (80,3%), Драгівської (74,5%) та Синевирської (73,8%) громад.
Такі громади, як Верхньокоропецька (34,8%), Івановецька (24,3%), Нижньоворітська (22,6%), Баранинська (21,8%), відчутно залежать від акцизу з пального.
Але для бюджетів органів місцевого самоврядування важливим джерелом доходів є місцеві податки та збори. Збільшення їх частки у власних доходах місцевих бюджетів є одним із головних завдань фінансово-бюджетної політики держави.
Тут мова йде про такі місцеві податки та збори, як:
- єдиний податок,
- податок на майно, який містить податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки,
- податок на землю,
- транспортний податок,
- туристичний збір,
- збір за місця для паркування транспортних засобів.
Серед цієї групи доходів найбільша частка єдиного податку.
Абсолютними лідерами у цьому напрямку є Зарічанська та Бедевлянська ТГ, де цей вид надходжень займає більше половини власних доходів бюджетів громади, а саме 61,3% та 57,6% відповідно. Вагома його роль також для бюджетів, Тересвянської (32,1%), Білківської (31,6%), Вільховецької (29,8%) та Горондівської (27,2%) громад.
Доволі перспективний, але наразі мало застосований, податок на майно, складає найбільшу частку у бюджетах Полянської (12,2%), Тересвянської (5,8%) та Жденіївської (5,5%) громад.
Слід зауважити, що для будь-якої громади важливо не залежати від одного виду доходів, а мати кілька видів податків та зборів, які наповнюють бюджет. Особливо це стало помітно по 2020 році, коли через карантинні обмеження окремі сектори економіки збавили свої активності.
Довідка:
Програма для України з розширення прав і можливостей на місцевому рівні, підзвітності та розвитку «U-LEAD з Європою» спільно фінансується ЄС та його державами-членами Німеччиною, Польщею, Швецією, Данією, Естонією та Словенією для підтримки України на її шляху до зміцнення місцевого самоврядування. U-LEAD сприяє прозорому, підзвітному та багаторівневому управлінню в Україні, яке відповідає на потреби громадян, та розширює можливості громад.
Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.
Підписатися