21594
21:29 13.112020

Як діяти закарпатцям, якщо якість або кількість придбаного автомобільного палива викликають певні сумніви

Економіка 2961

Ця інформація насамперед має зацікавити власників чи водіїв транспортних засобів. Певно, не одному з них доводилося потрапляти у ситуації, коли після заправлення машини пальним, складалося враження, що працівник автозаправної станції, м’яко кажучи, не долив замовлену кількість або якість придбаного продукту бажає бути кращою.

Отож, що робити, коли виникла підозра у якості палива або в його недоливі?

Споживач завжди має право ознайомитися з необхідною, доступною,  достовірною та своєчасною інформацією про нафтопродукти, які реалізуються на АЗС, а також  на його вимогу  суб’єкт господарювання, що    здійснює   торгівлю нафтопродуктами, зобов’язаний надати  копію документа про якість (паспорт якості) палива та копію декларації про відповідність.

Коли заправляєте автомобіль пальним, обов’язково візьміть чек або інший розрахунковий документ, який підтверджує факт купівлі палива.

Якщо  виникли  сумніви щодо точності вимірювань колонкою  об’єму  дози  під  час  відпуску нафтопродуктів, то на вимогу споживача   оператор автозаправної станції, зобов’язаний негайно провести контроль точності  під  час  відпуску дози за допомогою еталонного мірника. Відхилення  об’єму,  відпущеної  у еталонний мірник дози, не повинно перевищувати під час відпуску  0,5 відсотка.

Якщо автомобіль все ж заправили неякісним пальним, споживач  завжди може звернутися у територіальний підрозділ Держпродспоживслужби, на Закарпатті  це ГУ Держпродспоживслужби в Закарпатській області, зі  скаргою на неякісне пальне та захисту прав як споживача. Працівники управління допоможуть вирішити питання, пов’язані із захистом прав споживача, а також,  за наявності підстав, проведуть  позапланову перевірку на АЗС. У ході такого заходу буде здійснений відбір взірців нафтопродуктів у суб’єктів господарювання для проведення незалежної експертизи у відповідних лабораторіях та в  інших установах, акредитованих на право проведення таких робіт,  згідно із законодавством, з оплатою вартості зразків і проведених досліджень (експертизи) за рахунок коштів державного бюджету.

У разі встановлення експертизою реалізацію неякісного пального, відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про захист прав споживачів», споживач має право на відшкодування майнової та моральної шкоди, завданої внаслідок недоліків продукції (дефекту в продукції), при цьому питання моральної шкоди вирішуються судом, інформує Держпродспоживслужба.

telega
Підписуйся на наш телеграм канал!

Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.

Підписатися
Слідкуйте за нами у соцмережах