17601
17:19 9.092019

Чого чекати закарпатським «євробляхерам» від нової Верховної Ради України?

Економіка 16427

Перше засідання Верховної Ради, що відбулося 29 серпня, позначилося великим переліком призначень та прийнятих рішень. Та, поки більшість українців обговорювала новоспечених міністрів, сотні тисяч власників автомобілів з єврономерами раділи іншому. Як і обіцяв Президент України Володимир Зеленський та його команда, на першому ж засіданні депутатів були відтерміновані на 90 днів космічні штрафи за нерозмитнені євробляхи, прийняті ще за часів попередньої влади.

Але про все за чергою… Ще під час виборчої кампанії, тоді ще кандидат у Президенти України, Володимир Зеленський обіцяв з’ясувати проблему «євроблях» за умови перемоги у президентській гонці.

Згодом, уже в якості гаранта Конституції, пан Володимир мав кілька зустрічей з активістами ГО «АвтоЄвроСили», під час яких пообіцяв допомогти у вирішенні цього питання. І сказав власникам «євроблях», що новий склад Верховної Ради обов’язково візьметься за це питання і воно буде одним із першочергових, оскільки тодішні парламентарі не хотіли нічого робити у цьому напрямку.

І ось уже на минулому тижні відбулася зустріч між «євробляхерами» і представниками команди Президента та дотичними до цієї теми працівниками центральних органів влади.

А на цьому тижні події значно активізувалися, адже 29 серпня розпочала роботу Верховна Рада нового скликання, яка має монопартійну більшість «Слуги народу». І всі одразу згадали заяву новопризначеного Генерального прокурора України Руслана Рябошапки щодо пріоритетності цього питання, озвученого ним минулого тижня у день проведення «круглого столу» з «євробляхерами», та голосування за нього.

Зокрема, у заяві після «круглого столу», тоді ще заступник керівника Офісу Президента України, Руслан Рябошапка повідомив: «Президент виходив з ініціативою відтермінувати застосування цих штрафних санкцій півтора місяця тому – ще коли Парламент працював. Парламент відмовив у цьому, відповідно цей закон не був прийнятий. Наразі він є пріоритетним для Президента і першого ж дня роботи Парламенту він буде прийнятий. За 3 місяці – час, на який буде відтерміновано ці штрафи, – має бути напрацьовано законопроект, який урегулює порядок розмитнення».

Першого ж дня роботи нового парламенту співзасновник ГО «АвтоЄвроСила» Олександр Чернявський на своїй сторінці у соціальній мережі Фейсбук зазначив: «Сьогодні вночі Верховна Рада проголосувала за відтермінування невиправдано велетенських штрафів ще на 3 місяці. За цей час ми разом із командою Президента маємо оперативно розробити оптимальний закон. Уже незабаром відбудеться наша наступна зустріч, під час якої будуть обговорені всі нюанси». 29 серпня зазначений законопроект №1030 вже був опублікований на сайті Ради, проте текст його був відсутній. З’явився текст на сайті Верховної Ради України вже наступного дня – 30 серпня.

У пояснювальній записці до нього, зокрема, зазначено: «Проектом закону пропонується продовжити на 90 днів строк набрання чинності окремими положеннями законодавчих актів України, якими передбачена посилена відповідальність за порушення при переміщенні транспортних засобів у митних режимах тимчасового ввезення і транзиту на території України».

Оскільки питання «євроблях» перед Президентом України, урядовцями на народними депутатами порушувала ГО «АвтоЄвроСила», а її представники завжди присутні на профільних заходах, керівник організації Олег Ярошевич і озвучив основні вимоги. «Повинні бути однакові правила для авто будь-якого віку. Ми пропонуємо 20% ПДВ, 10% мита, 3% до Пенсійного фонду і 1,5% військового збору. Але ключове питання – акциз», – сказав Ярошевич.

Базові ставки акцизного податку пропонується залишити на поточному рівні: для авто з бензиновим двигуном – 50 євро, для авто на дизелі – 75 євро.

Йдеться саме про базові ставки, до яких, згідно з чинним законом, застосовуються коефіцієнт двигуна (об’єм) та коефіцієнт віку (кількість повних календарних років авто). Останній пропонують прибрати.

Тобто за «бензинове» авто будь-якого віку об’ємом двигуна 2 тис. куб. см доведеться заплатити всього 100 євро. Відповідно ж до чинного законодавства, з урахуванням вікового коефіцієнта, за такий транспортний засіб треба сплатити значно більше: за п’ятирічне авто — 500 євро, за 15-річне – 1,5 тис. євро.

Кінцевий результат, на думку «євробляхерів», має дорівнювати середньостатистичним європейським стандартам. Якщо зараз вартість розмитнення машини з іноземними номерами сягає 300-400% від вартості «залізного коня», то після корегування документу вона зменшиться щонайменше в 10 разів.

«Якщо хоча б прибрати акциз чи коефіцієнт віку, ми вже отримаємо значний результат – розмитнення коштуватиме близько 35% від вартості придбаної автівки. І то – це найпростіший варіант, що не потребує кардинальних змін у законі. Цифру можна ще дещо зменшити, якщо відпрацювати певні поправки безпосередньо в положеннях закону», – ділиться з нами своїми міркуваннями Олександр Чернявський.

«Опрацюванням змін займатимуться 2 підгрупи. Одна – безпосередньо митом і тарифами, а друга – процесом впровадженням змін, зокрема екологічних стандартів норм, де є багато обмежень. Я хочу, щоб ми доволі швидко працювали, тож із моменту запуску Верховної Ради ми почнемо взаємодію з виконавчої гілкою влади, з представниками «АвтоЄвроСили», імпортерами і дилерами», – відзначає у минулому начальник Головного сервісного центру МВС України, а зараз міністр інфраструктури України Владислав Криклій, який особисто очолить робочу групу, що займатиметься розробкою удосконалень у цьому питанні.

Один із лідерів «АвтоЄвроСили» Олександр Чернявський також зауважив, що «подальші зміни сприятимуть не тільки значному зниженню цін на розмитнення, а й створять лояльні умови для завезення мікроавтобусів та вантажних автомобілів. До речі, окремою категорією у законі стоять мікроавтобуси, вантажні авто та ретрокари».

«Необхідно підіймати питання відносно того, щоб можна було завозити транспортні засоби не тільки легкові, а й вантажні. І по євронормах з екологічних стандартів теж потрібно переглянути підхід. Бо, наприклад, ретромобіль не має легального механізму завезення – його немає взагалі. Ми розраховуємо, що за 1-2 місяці всі ці позиції будуть напрацьовані», – наголошує Владислав Криклій. Відповідні зміни та терміни підтримують і в команді Президента.

Також «євробляхерів» попередили – це буде остання відстрочка для розмитнення і після прийняття нового закону правила обов’язково зміняться.

Юрій КОПИНЕЦЬ

telega
Підписуйся на наш телеграм канал!

Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.

Підписатися
Слідкуйте за нами у соцмережах