Інформація з брифінгу про впровадження електронного квитка в Ужгороді
Про впровадження в Ужгороді електронного квитка для проїзду на міських автобусних маршрутах йшлося на сьогоднішньому брифінгу заступника міського голови Ігоря Фартушка.
Ігор Іванович відзначив, що місто працювало над втіленням цього проєкту кілька років, адже електронний квиток – це вимога часу. На доручення міського голови Богдана Андріїва фахівці міської ради вивчали досвід інших міст, відвідували презентації різних систем електронного обліку. У жовтні 2018 року було визначено оператора автоматизованої системи обліку оплати проїзду на міських автобусних маршрутах загального користування, переможцем став державний «ПриватБанк». Впровадити систему могли наприкінці минулого року, але банк оголосив, що має нову розробку, більш сучасну, вона не використовується у жодному з українських міст, є унікальною та зручною у користуванні. Нова технологія дозволить жителям і гостям Ужгорода оплачувати проїзд будь-яким зручним способом – картками, смартфонами (через Google Pay або Apple Pay), через банківський додаток або ж за допомогою одноразового QR-квитка. Сервіс друку QR-квитків вже працює в pos-терміналах «ПриватБанку» у більшості торгових точок Ужгорода, загалом їх є 1280. Придбати квиток можна буде й у водія, але, вважає Ігор Фартушок, тоді його вартість має бути вищою.
Також Ігор Іванович, відповідаючи на питання, пояснив, чому не скористалися досвідом Мукачева. За його словами, було детально вивчено, як працює система у Мукачеві, відмітив, що там не досконала система продажу квитків, дуже мало точок продажу, з кожним реалізатором потрібно укладати окремий договір на продаж білетів та інкасацію коштів, встановлені турнікети є значною перешкодою в час «пік» – система спрацьовує протягом 3–5 секунд. Крім того, «Ощадбанк», який обслуговує подібну систему в Мукачеві, не має власного обладнання і в цьому транспортному проєкті виконує лише функцію банку «еквайєра», тобто лише обслуговує транзакції. Відповідно «Ощадбанк» не несе будь-яких фінансових витрат на впровадження системи і бере лише комісію за авторизовані транзакції у розмірі близько 2% від вартості квитка.
При цьому місто самостійно повинно супроводжувати програмне забезпечення та формувати статистику, придбати програмне забезпечення, валідатори та термінали контролерів за кошти бюджету, придбати та вибудувати мережу з поповнення карток/ продажу квитків, логістику з розповсюдження карток та інкасацію отриманих коштів, забезпечити сервісне обслуговування всього термінального обладнання за рахунок бюджету міста тощо.
«ПриватБанк» надає місту безоплатно та встановлює власне сучасне термінальне обладнання (сертифіковане за всіма вимогами міжнародних платіжних систем Mastercard та VISA), яке спрацьовує до 1 секунди; забезпечує безоплатний випуск банківських карток з функцією безконтактної оплати; обслуговує транзакції та надає повну статистику із перевезень та оплати за перевезення.
Додатковим плюсом такої системи, каже Ігор Фартушок, є також і те, що єдина система електронного квитка не ляже тягарем на міський бюджет: Ужгородська міська рада не витрачає коштів на впровадження системи обліку, отримує можливість відшкодувати кошти перевізникам за реально здійснені перевезення пільгових категорій громадян.
Перевагами для перевізників у цьому випадку є чіткий обрахунок кількості перевезених пасажирів і, зокрема, пільговиків, відшкодування за здійснені перевезення протягом 6 робочих днів.
Наразі в Ужгороді у наявності 300 валідаторів нового покоління, «ПриватБанк» придбав їх для встановлення на всіх міських автобусах. Виконком Ужгородської міської ради має розглянути внесення змін до договору між банком та міською радою, і у разі позитивного голосування за проєкт рішення банк готовий протягом тижня встановити всі валідатори.
Відділ інформаційної роботи Ужгородської міської ради
Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.
Підписатися