1655
20:47 8.082016

Благодійний фонд «Егана Еде» сприяє розвитку Закарпатського бізнесу

Економіка 21466

Останнім часом благодійність набула зовсім іншого змісту, адже події в нашій країні змусили подивитися на проблему недофінансування вкрай необхідних проектів з дуже критичного боку.

www.karpataljalap.net

DSC_1261 — копияДнями ми поспілкувалися з директором Благодійного фонду «Закарпатський центр економічного розвитку «Еган Еде» Маріанною Беркі.

– Коли був заснований фонд «Егана Еде» та яка його основна мета?

– Наш фонд створений у червні 2016-го й цього року охоплює три сектори благодійної допомоги: туризм, сільське господарство та інноваційний розвиток підприємництва. Наразі ми маємо п’ять регіональних офісів у Мукачівському, Ужгородському, Берегівському, Виноградівському й Тячівському районах. Спрямованість нашої роботи в першу чергу пов’язана з тим, щоб економічно розвивати Закарпаття та створювати нові робочі місця, дати можливість людям повернутися з-за кордону й забезпечувати свою родину стабільним прибутком тут, у рідному Закарпатті.

– Яка процедура подання заявок?

– Документи можуть подаватися виключно фізичними особами підприємцями та малими підприємствами, тобто людина має бути зареєстрованою й офіційно здійснювати свою діяльність.

У нас є офіційний веб-сайт www.eganede.com, де в електронному варіанті можна оформити заявки на всі три категорії та знайти перелік необхідних документів. Підприємець має зареєструватися, заповнити анкету-заявку, після чого в одному з регіональних офісів анкета роздруковується, і заявник повинен особисто поставити підпис та показати оригінали потрібних документів. Потім документи обробляються працівниками, перевіряється достовірність поданої інформації. Троє експертів мають вийти на місце і з’ясувати, здійснюється там зазначена в заявці діяльність чи ні. Після цього для отримання максимально об’єктивного рішення документи потрапляють на обробку до незалежних оцінювачів з України та Угорщини.

– Хто приймає остаточне рішення про надання фінансової допомоги?

– Після всіх перевірок заявки потрапляють до правління фонду, яке й робить пропозиції Угорщині. А вже в Угорщині засідає кураторій (до цього органу входять представники різних міністерств) і приймає рішення про доцільність надання допомоги тому чи іншому заявнику.

– Коли починається виплата суми, зазначеної в бізнес-плані?

– Спочатку укладається договір із заявниками від імені уряду Угорщини. Для того, щоб договір активізувався, людині потрібно засвідчити платіжним документом, що вона перерахувала на купівлю товару мінімально 20% суми, тоді вже ми забезпечуємо решту 80%. Важливим є те, що заявлена особою сума може зменшитись, якщо не буде відповідних підстав для її надання.

– Які ще програми здійснює ваш фонд?

– На Закарпатті наразі гостро постала проблема щодо права власності на землю, оскільки діє мораторій на продаж землі, але відчуження все-таки активно відбувається іншими способами. Щоб уникнути цього та допомогти засвідчити право власності на землю, ми відкриємо ще одну благодійну заявку десь із 15 серпня або 1 вересня. Вона буде стосуватися виготовлення кадастрової документації на паї та землі сільськогосподарського призначення, щоб люди могли здійснювати на них господарську діяльність або просто здавати в оренду легально. Ми повністю покриємо витрати на виготовлення кадастрової документації, а людині потрібно буде розрахуватися лише за виготовлення довіреності фірмам і введення офіційних даних у реєстр.

– Є якийсь ліміт подання заявок?

– Максимальної межі залучення підприємців нема, але наголошую, що цього року подати свої бізнес-плани зможуть лише фізичні особи й малі підприємства. Виключені ті, хто займається роздрібною торгівлею, пасажирськими перевезеннями та готельно-ресторанним бізнесом. Також не можна подавати заявки на купівлю автомобілів і комп’ютерів.

Крім купівлі товарів, є підкатегорія в туризмі, де можна щось будувати та проводити ремонтні роботи. Але тут людина отримає допомогу, лише якщо повністю виконає всі роботи, оскільки вони тривають досить довго.

Протягом наступних років ми плануємо розширяти заявки для більшої кількості категорій.

– Які терміни подачі проектів?

– Подача заявок здійснюється з 1 по 31 серпня, паралельно проходить місцева перевірка поданих відомостей. Десь у жовтні вже буде відомо, хто отримає допомогу та з ким ми укладемо договори. Після цього виплачуються кошти і треба придбати товар. До 30 грудня людина має повністю здати опис того, що зроблено за її бізнес-планом, та чек на купівлю потрібного обладнання чи товару, датований з 15 липня до 15 грудня.

Вікторія КОПИНЕЦЬ

 

telega
Підписуйся на наш телеграм канал!

Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.

Підписатися
Слідкуйте за нами у соцмережах