Платник отримує нові кваліфіковані електронні підписи, або закінчився строк чинності електронного підпису: чи потрібна нова заява?
Чи направляється платником (СЕД) нова заява про приєднання до договору про визнання електронних документів у разі зміни будь-яких облікових даних (найменування ЮО, прізвище, ім’я по-батькові ФОП, місцезнаходження ЮО, місця проживання ФО, зміни керівника ЮО, головного бухгалтера тощо), якщо при цьому платник отримує нові кваліфіковані електронні підписи в будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів або закінчився строк чинності електронного підпису?
У зв’язку з набранням чинності Законом України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» (далі – Закон № 2155) втратив чинність Закон України від 22 травня 2003 року № 852-IV «Про електронний цифровий підпис» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 852). До приведення законодавства у відповідність із Законом № 2155 закони України та інші нормативно-правові акти застосовуються в частині, що не суперечить Закону № 2155. Електронний цифровий підпис (далі – ЕЦП) та посилений сертифікат відкритого ключа, що його підтверджує, видані відповідно до вимог Закону № 852 до набрання чинності Законом № 2155, використовуються користувачами електронних довірчих послуг, кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг, які продовжують їх обслуговувати, відповідно як кваліфікований електронний підпис та кваліфікований сертифікат електронного підпису до закінчення строку дії посиленого сертифіката відкритого ключа, але не пізніше двох років з дня набрання чинності Законом № 2155. Електронні дані з накладеним ЕЦП, який підтверджено з використанням посиленого сертифіката відкритого ключа, визнаються після набрання чинності Законом № 2155 електронними даними із створеним кваліфікованим електронним підписом, але не пізніше двох років з дня набрання чинності Законом № 2155.
Акредитовані центри сертифікації ключів, утворені відповідно до Закону № 852, які мають намір надавати кваліфіковані електронні довірчі послуги, автоматично вносяться центральним засвідчувальним органом до Довірчого списку як кваліфіковані надавачі електронних довірчих послуг протягом року з дня набрання чинності Законом № 2155. Подання електронних документів здійснюється платниками податків відповідно до норм Податкового кодексу України та наказу Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 «Про затвердження Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами» (далі – наказ № 557), на підставі договору про визнання електронних документів (далі – Договір), що визначає взаємовідносини суб’єктів електронного документообігу та укладається з контролюючим органом.
Пунктом 4 наказу № 557 встановлено, що Договори, що на день набрання чинності наказом № 557 є чинними, продовжують діяти до виникнення підстав, визначених п. 14 розд. III Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами (далі – Порядок). Згідно з абзацом п’ятим п. 2 розд. І Порядку Договір укладається шляхом приєднання платника до Договору в цілому шляхом надсилання заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів (далі – Заява про приєднання до Договору). Пунктом 5 розд. ІІІ Порядку встановлено, що Заява про приєднання до Договору направляється протягом операційного дня у визначеному форматі (стандарті) засобами телекомунікаційного зв’язку до контролюючого органу за основним місцем обліку платника.
У разі зміни місцезнаходження або місця проживання платника Заяви про приєднання до Договору, внаслідок чого змінюється адміністративно-територіальна одиниця та контролюючий орган, в якому автор перебуває на обліку, та у разі здійснення автором сплати податків і зборів за місцем попередньої реєстрації до кінця поточного бюджетного року Заява про приєднання до Договору направляється до контролюючого органу за попереднім місцезнаходженням (місцем обліку) платника до кінця поточного бюджетного року. В інших випадках – до контролюючого органу за новим (основним) місцезнаходженням платника. У разі наявності діючого Договору та у разі зміни місцезнаходження або місця проживання платника, внаслідок чого змінюється адміністративно-територіальна одиниця та контролюючий орган, в якому платник перебуває на обліку, Заява про приєднання до Договору до контролюючого органу за новим місцезнаходженням не направляється. Пунктом 11 розд. ІІІ Порядку визначено, що для надання права підпису електронних документів (крім Заяви про приєднання до Договору) іншим особам, яким делеговано право підпису, платник повідомляє про таких осіб контролюючий орган (визначений відповідно до п. 5 розд. ІІІ Порядку) шляхом направлення повідомлення про надання інформації щодо електронних цифрових підписів (далі – Повідомлення) в електронному вигляді за формою згідно з додатком 2 до Порядку.
Дія Договору та пов’язаних з ним Повідомлень припиняється за ініціативи підписувача Заяви про приєднання до Договору (керівника) та за наявності однієї з підстав визначених п. 14 розд. ІІІ Порядку, в тому числі і за отриманням інформації від будь-якого акредитованого центру сертифікації ключів про завершення строку чинності (або скасування) посиленого сертифіката (кваліфікованого сертифіката відкритого ключа) керівника.
ДФС у Закарпатській області
Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.
Підписатися