14734
16:13 11.122018

Що потрібно знати про нові правила розмитнення автомобілів?

Економіка 3285

Після набуття чинності законами про «євробляхи» ажіотаж навколо цієї теми не вщухає. Адже на сьогодні в українців є можливість «пригнати» собі автомобіль будь-якого року випуску, екологічного стандарту, розмитнити й поставити на українську реєстрацію.

25 листопада 2018 року набули чинності два закони, які легалізують ввезені з порушенням митного та податкового законодавства авто з єврономерами. Саме з цього дня кожен власник машини з європейською реєстрацією може розмитнити транспортний засіб за новим законом. Якщо він устигне легалізувати авто протягом пільгових 90 днів, то отримає 50% знижки на акциз.

Звичайно, нові закони не ідеальні, але маємо те, що маємо. Тому потрібно виходити із ситуації, де вже працюють нові правила. Отже, найголовніші питання та відповіді.

Розмитнення авто. Які податки треба сплатити?

Щоб завезти іномарку в Україну, треба сплатити акциз, який розраховується за новими правилами, ПДВ (20% від суми, що включає задекларовану вартість авто + мито + акциз), ввізне мито (5–10% від вартості) і збір до Пенсійного фонду (3–5%).

Усе, крім акцизу, розраховується від вартості авто, яка повинна бути вказана в договорі купівлі-продажу (так звана купча). Якщо митник вирішить, що вартість занижена, він має право перевірити це в спеціальних базах (ціна аналогічних авто в каталогах Шваке). До уваги будуть братися вік транспортного засобу, його стан та комплектація.

Чи треба вивозити автомобіль за кордон?

Якщо є всі документи, то процедури можна пройти і в Україні. Постачальник авто може змінити будь-який режим на режим імпорту й розмитнити авто на будь-якій із 27 внутрішніх митниць. Однак це може зробити тільки той, хто ввозив машину.

Що треба зробити перед розмитненням?

Перш за все навести лад з документами. Для цього необхідно знайти реального власника або представника компанії, на яку оформлене авто. Машину треба зняти з реєстрації та укласти договір купівлі-продажу. У ньому має бути вказана вартість, з якої розраховуватимуться податки. З цими документами слід в’їхати в Україну в режимі імпорту.

Реєструвати «євробляхи» будуть цілодобово?

У Міністерстві внутрішніх справ України запевняють, що його сервісні центри готові реєструвати розмитнені авто з європейською реєстрацією в цілодобовому режимі.

Чи скасована екологічна норма «Євро 5»?

Так, скасована. Українці можуть ввезти транспортний засіб будь-якого віку, але акцизний податок на старі авто буде вищий через віковий коефіцієнт.

Коли власників «євроблях» будуть штрафувати?

Адаптаційний період, протягом якого українці матимуть право зареєструвати транспортні засоби за українським законодавством, становить 180 днів. Якщо хтось не встигне, то буде оштрафований за порушення митних правил.

Так дешевше чи ні?

Нове законодавство знизило вартість розмитнення авто на єврономерах на 25–30%, залежно від типу та об’єму двигуна, порівняно з попереднім нормативним полем. Власникам автомобілів на іноземній реєстрації, за новими правилами, треба буде заплатити від 100% до 300% вартості такого ж авто в Європейському Союзі. До цих значень ще додається надуманий владою штраф за порушення транзитного режиму в розмірі 8,5 тисячі гривень. Використання формули при розмитненні із застосуванням акцизу та коефіцієнтів віку й кубатури двигуна створює дискримінацію. Очевидно, що старіші автомобілі йшли з кубатурнішими двигунами – вони були менш ефективні, тому потребували більшого об’єму.

З іншого боку, ця формула просто супервигідна для імпортерів нових авто і тих, якими користувалися недовго. Для елітних машин раніше акциз був 13–14 тисяч євро, тепер – 600–900 євро. Новим законодавством народні депутати в рази знизили вартість автомобілів преміум класу в першу чергу для себе. Зрозуміло, що власники таких авто сплачують ПДВ і мито залежно від вартості транспортного засобу, але, з точки зору акцизу, це дискримінація.

Отже, з цим питанням ситуація не дуже. Натомість, якщо врахувати всі платежі раніше й тепер, то виходить, що купити авто в Європі й розмитнити за новими правилами все ж дешевше, ніж купувати таке саме в Україні.

Серед плюсів нового законодавства про розмитнення також – цільове спрямування відповідних платежів з власників авто на іноземній реєстрації до Пенсійного фонду. Це знизить дотаційне навантаження на державний бюджет. А отже, наші з вами гроші можуть бути витрачені на інші важливі речі.

Юрій КОПИНЕЦЬ

telega
Підписуйся на наш телеграм канал!

Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.

Підписатися
Слідкуйте за нами у соцмережах