14248
20:03 9.112018

Перемога чи поразка? Верховна Рада проголосувала за законопроект, що встановлює нові правила розмитнення авто

Економіка 5038

Верховна Рада підтримала нові правила розмитнення автомобілів з європейською реєстрацією в Україні.

За відповідний законопроект №8487 «Про внесення змін до Податкового кодексу щодо оподаткування транспортних засобів» у цілому проголосували 250 народних депутатів.

Як повідомила під час свого виступу голова Комітету з питань податкової та митної політики Верховної Ради України Ніна Южаніна, після прийняття законопроекту в першому читанні була майже сотня пропозицій від суб’єктів законодавчої ініціативи, з яких 8 врахували повністю, а 6 – частково.

Ці зміни відкривають шлях до легалізації більшості ввезених «євроблях», оскільки зараз чинне законодавство просто не дозволяє розмитнювати автомобілі, старші за 8 років. Нова формула акцизу дозволяє розмитнювати автомобілі будь-якого віку.

За словами пані Южаніної, передбачається використання понижуючого коефіцієнта 0,5 при розрахунку ставки податку за розмитнення раніше ввезених авто («єврономерів»), якщо вона буде здійснена протягом перших 90 днів з дня набрання чинності законом. Раніше ввезені автомобілі з єврономерами можна буде перевести в режим імпорту, якщо сплатити штраф у розмірі 8500 грн.

Базові ставки акцизного податку будуть наступними: для автомобілів з бензиновим двигуном до 3 тис. куб. см – €50, понад 3 тис. куб. см – €100, для авто на дизелі з об’ємом двигуна до 3,5 тис. куб. см – €75 і понад – €150.

Йдеться саме про базові ставки, до яких ще будуть застосовуватися коефіцієнти. Після набрання чинності Тимчасовим порядком митного оформлення транспортних засобів, розробленого та затвердженого Кабінетом Міністрів України, протягом 30 днів, але не більше 60, акцизний податок може бути зменшено вдвічі, а в наступні – на чверть.

Розмір акцизного податку, який треба буде сплатити, дорівнює базовій ставці, помноженій на коефіцієнт двигуна і коефіцієнт віку. Коефіцієнт віку – кількість повних календарних років. Коефіцієнт двигуна буде розраховуватися наступним чином: показник обсягу двигуна буде ділитися на 1000.

Крім цього закон також скасовує:

оподаткування акцизним податком кузовів для легкових транспортних засобів (сьогодні ставка для нових кузовів складає 218 євро за одиницю та 872 євро для кузовів, що використовувалися) ;

тимчасово встановлені (до 31 грудня 2018 року) особливості оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів, вироблених після 1 січня 2010 року.

Скасування даних положень викликало хвилю незадоволення серед власників автомобілів, які потенційно підпадали під дію ще діючого закону. Адже нові правила розмитнення жорсткіші у порівнянні із поки що діючими. У людей були сподівання, що депутати зможуть продовжити діючі правила (для транспортних засобів «молодших» 8 років). Фактично народні обранці зробили антинародний крок. І це за менше ніж календарний рік до парламентських виборів.

Як зазначає Голова громадської організації «Центр закарпатських розслідувань» Павло Белецький таке рішення не заспокоїть «пересічників», а навпаки може викликати ще більший резонанс. Адже Верховна Рада фактично підтримала позицію лобістів певних парламентських політико-бізнесових кіл, яким на руку така ситуація, адже вони матеріально зацікавлені у такому стані, коли звичайні громадяни змушені купляти автомобілі в Україні за суттєво вищими цінами ніж в країнах Європейського Союзу. Як приклад, він привів наступні цифри:

Mercedes-Benz E-Class 2000 року, 2.2 дизель, вартістю 2000 євро – розмитнення $4100, перших 90 днів – $2600;

Skoda Fabia 1998 року, 1.4 бензин, вартістю 1000 євро – розмитнення $1800, перших 90 днів – $1100 і т.д.

Лідер організації “АвтоЄвроСила” Олег Ярошевич, яка координує протести проти високого податку на розмитнення автомобілів на єврономерах пішов на радикальний крок – він спалив свій Range Rover. «Коли я заявив на нашій акції про те, що спалю свій Ленд Ровер, якщо не проголосують нашу правку — це не був популізм чи піар!

Це була свідома заява лідера, який розуміє, що для більшості людей, які купили право користування авто на європейській реєстрації за 1500€, дешевше спалити своє авто ніж його купити та розмитнити за прийнятими сьогодні законами!» – заявив він у відео на сторінці організації у соціальній мережі Фейсбук. Хоча багато користувачів соціальної мережі якраз і наголошують, що це елемент самопіару і пан Олег має конкретну мету – на майбутніх парламентських виборах здобути крісло народного депутата.

Згідно з даними Державної фіскальної служби, в Україну у режимі тимчасового ввезення потрапили 2,7 млн автомобілів. Кількість авто, які були ввезені у режимі «транзит» і фактично перебувають в Україні з порушенням термінів, досягла 110,4 тис, а у режимі “тимчасового ввезення” із порушенням термінів — 207,4 тис. І тут, як бачимо, є над чим подумати.

Закон же передбачає покарання для тих, хто не вивіз транзитну машину за межі України своєчасно. За один день прострочення з порушника буде стягнуто 170 грн, за три дні – 850 грн. А ті, хто їздитиме більше місяця дозволеного терміну, заплатить одразу 170 тис. грн. У такому разі машину можуть також забрати через суд. Пильнувати водіїв, які керують машинами на іноземній реєстрації мають поліцейські. Вони ж повідомлятимуть митникам про порушення.

Щодо самого закону, то він набуде чинності наступного дня за днем його опублікування, але не раніше набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України», який системно з ним пов’язаний.

Тож, поки що, ситуація знаходиться у підвішеному стані і водії-пересічники сподіваються на те, що влада піде на зустріч народові і змінить своє ставлення до цього питання.

Юрій КОПИНЕЦЬ

telega
Підписуйся на наш телеграм канал!

Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.

Підписатися
Слідкуйте за нами у соцмережах