«Майже щодня ми отримуємо доручення на відключення від газу та списки боржників від газопостачальної компанії і проводимо роботи з припинення газопостачання боржникам, які накопичують борги за спожитий природний газ. На сьогодні загальний борг за газ мешканців Закарпатської області досяг критичної суми і становить майже 920 млн. грн», – зазначає в.о. комерційного директора ПАТ “Закарпатгаз” Юлія Соколова. – «Щоденно наші оперативні бригади виїжджають по області для відключення боржників. У середньому за один робочий день бригади з відключення споживачів за борги припиняють газопостачання 10-15 споживачам області, які несвоєчасно або у неповному обсязі розраховуються за спожитий ресурс».
При цьому найчастіше наші працівники стикаються з фактами, що боргують, зазвичай, мешканці великих приватних будинків, при цьому заборгованість кожного з них може сягати десятків тисяч гривень. І навпаки – пенсіонери, переважно, розраховуються своєчасно й дисципліновано.
Варто зазначити, такі радикальні заходи, як припинення газопостачання і в майбутньому будуть активно застосовуватися до споживачів-боржників, перелік яких надаватиме газопостачальна компанія. Важливо пам’ятати, що відновлення газопостачання після його припинення, можливе лише після повного погашення боргу перед постачальною компанією та відшкодування витрат, пов’язаних з припиненням та відновленням.
Зауважимо, послуги з механічного від’єднання від газорозподільної мережі із застосуванням спецтехніки, зокрема зварювальних та земляних робіт за межами ділянки споживача – «задоволення» не з дешевих. До того ж, дієвість метода полягає у тому, що у такому випадку присутність власника домогосподарства необов’язкова – припинення газопостачання відбувається за межами його власності.
«Кроки з відключення боржників для нас є непопулярними але вимушеними та дієвими. В першу чергу ми повинні дбати про те, щоб забезпечити безперебійне та безаварійне газопостачання інших споживачів. А здійснити це за умов відсутності коштів – нереально. Ми не маємо достатньої кількості коштів на обслуговування газопроводів, газорозподільних пунктів, фінансування діяльності аварійно-диспетчерської служби тощо, через непропорційний та збитковий тариф на розподіл газу, та ще й потерпаємо від систематичної заборгованості перед нами за надані послуги», – доповнює Юлія Соколова.
ПАТ «Закарпатгаз» напередодні початку опалювального періоду закликає споживачів мінімізувати заборгованість перед постачальником газу та не зволікати при отриманні повідомлення про заборгованість. Нагадуємо: відновлення газопостачання після його припинення – послуга недешева й оплачується окремо, після повного погашення заборгованості за спожитий газ, повідомила “Карпатському об’єктиву” прес-служба ПАТ “Закарпатгаз”.