Представники районних та міських управлінь соціального захисту населення з усієї області обговорювали проблемні питання сфери соціального захисту
В Ужгороді відбувся обласний семінар-навчання з питань реформування системи субсидій, перевірки особових справ отримувачів соціальних допомог та реалізації сімейної політики.
Заступник директора департаменту соціального захисту населення Закарпатської ОДА – начальник управління державних допомог та соціальної підтримки населення Наталія Омелянюк відзначила, що зміна системи субсидій має на меті зробити цей вид державної допомоги більш адресним, аби отримували лише ті, хто її дійсно потребує. Зазначила, що наразі працівники можуть проводити лише підготовку до призначень субсидії “по-новому”, оскільки програмне забезпечення для призначення субсидій доопрацьовується.
Начальник управління праці та соціального захисту населення Ужгородської міської ради Андрій Біксей зазначив: «Багатьом людям, які не звернуться, ми автоматично призначимо субсидію. Далі ми усі дані отримувачів субсидій передаємо у міністерство для верифікації – там перевіряють доходи, чи людина не виїхала за кордон, чи купила щось дорожче 50 тисяч гривень. Коли нам надходять списки таких людей, їм автоматично припиняється надання субсидії. Звертаємося до них, щоб вони повертали субсидію, яка була їм нарахована. А тепер це будуть ще більш суттєві суми і чимало негативу», – пояснив посадовець.
Представники управлінь соціального захисту населення розповідали про труднощі, з якими доводиться стикатися в роботі, відзначили, що обмін інформацією, необхідною для призначення субсидії, працює не так досконало, як це декларують центральні органи влади. За підсумками наради вирішили звернутися до Міністерства соціальної політики з проханням надати роз’ясненням та подальші методичні рекомендації.
Додатково нагадуємо:
Кабмін вніс зміни до програми призначення субсидій: розраховувати на такий вид допомоги не зможуть ті, хто приховує статки, має великі будинки чи квартири або має тіньову зайнятість.
Загалом отримувачів субсидій можна розділити на три категорії: ті, яким потрібно знову звернутися в органи соціального захисту, написати заяву та декларацію, щоб отримувати субсидію; ті, які втратять право на субсидію; ті, яким субсидія буде призначена автоматично.
У нововведеннях – чимало нюансів. На сьогодні той, хто звертається за субсидією, повинен подати дані про доходи членів сім’ї, навіть тих, які не зареєстровані за цією адресою, але фактично там проживають. Йдеться про відповідальність тих людей, які будуть звертатися щодо призначення субсидії.
Чітко обумовлено, хто втратить право на отримання субсидій – власники квартир площею понад 120 кв. метрів та будинків, площею понад 200 кв. м. При цьому береться до уваги загальна площа будинку, а не лише житлова. Відповідно до постанови, не можуть претендувати на отримання субсидій громадяни, які мають автомобіль, від дати випуску якого минуло менш ніж 5 років – не залежно, чи він подарований, успадкований чи взятий у кредит.
Водночас розширюються повноваження комісій з призначення субсидій, які діють при кожній райадміністрації, місцевій раді. Щодо автомобіля віком менше 5 років – ще є можливість призначити субсидію рішенням комісії, виходячи зі складних життєвих обставин сім’ї. Складні життєві обставини – це може бути важка довготривала хвороба, підтверджена висновком лікарсько-консультативної комісії. Щодо понаднормової площі квартир та будинків такого права немає. Не може бути мови про надання субсидій сім’ям, у яких хтось перебуває за кордоном понад 60 днів.
Людина, яка отримує субсидію, має сплачувати обов’язкову частку – так званий соціальний норматив. Якщо раніше в мешканців були переплати через отримання субсидій, вони не сплачували за компослуги. Тепер потрібно сплачувати цю обов’язкову частку сплати, яка вираховується відповідно до формул. В іншому випадку – буде припинено надання субсидії.
Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.
Підписатися