10584
21:40 6.042018

Міністр інфраструктури України відвідав Закарпаття і пообіцяв, що ужгородський аеропорт запрацює вже цього року

Економіка 2786

У четвер, 5 квітня, на Закарпаття приїхав міністр інфраструктури України Володимир Омелян. Разом з ним у наш край завітали керівники «Украероруху».

Sequence 05.00_12_33_14.Still008

Прибувши на Закарпаття міністр спочатку відвідав Хуст, потім Мукачево, після чого провів прес-конференцію в ужгородському аеропорту. Протягом візиту його супроводжував голова облради Михайло Рівіс, нардеп Валерій Лунченко, депутати обласної ради та ін.

Sequence 05.00_06_28_05.Still004

В аеропорту «Ужгород» Володимира Омеляна зустріли голова ОДА Геннадій Москаль, представники облради, міської влади та інші посадовці краю. Відтак Володимир Омелян розповів присутнім про мету свого візиту та його результати. «Ми останні декілька днів працювали з «Державіаслужбою» та «Украерорухом», а також з областю, для того, щоб обстежити всі потенційні місця пристосовані для авіаційного сполучення. За підсумками цієї наради, а також на виконання прямого доручення Президента, який поставив питання руба, що цього року аеропорт Ужгород повинен запрацювати. Ми пропонуємо наступний алгоритм – в квітні візит Державіаслужби України і керівництва міністерства інфраструктури України до Словаччини, з метою напрацювання двосторонньої угоди на рівні державіаслужб, а також у разі потреби між кабінетами міністрів обох країн, щодо врегулювання питання заходу літаків на посадку власне на летовищі Ужгорода. Друге питання: «Украерорух» зараз докладає всіх зусиль, щоб забезпечити належне авіаційне обладнання даного летовища у шестимісячний термін. І ми виходимо з того, що аеропорт Ужгород повинен бути готовий до зимової навігації 2018 – 2019 року, себто з осені цього року. І дуже важливо, щоб була сформована надійна ефективна команда аеропорту, бо якість авіаційного сполучення, кількість маршрутів, ціна – це все переговори керівництва аеропорту з авіакомпаніями. І тут ми сподіваємось на добру синергію з керівництвом області, і якісну роботу з боку летовища. Додатково хотів би повідомити, що ми розглядаємо можливість переконання як уряду, так і парламенту України, щоб наступного року розпочати цільове фінансування будівництва нових злітних смуг в Україні.

Sequence 05.00_00_14_21.Still001

За нашим баченням, яке було підтримане представниками чотирьох парламентських комітетів, минулого тижня в Івано-Франківську і затвердженим цього тижня транспортним комітетом Верховної Ради, це має бути мінімум 10 мільярдів гривень щороку протягом 3 – 4 років для того, щоб ми могли у найближчі чотири року ввести у дію близько 20 злітних смуг по всій Україні. Щоб кожна область мала можливість забезпечити авіаційне сполучення як всередині країни, між собою, так і на міжнародних напрямках. Я сподіваюсь, що це буде зроблено, і тоді безумовно постане питання про будівництво ще одного летовища на Закарпатті. Ми потенційно відвідали можливі місця: Хуст або Мукачево. Але сьогоднішні наші зусилля спрямовані на те, щоб у нас було регулярне авіаційне сполучення між Києвом та Ужгородом, а також між Ужгород та наприклад Братиславою, або можливо з іншими містами» – сказав міністр. На уточнюючі питання журналістів з цього приводу міністр пояснив, що на даний момент питання про будівництво нового летовища не стоїть, оскільки на це немає коштів. Однак як тільки вони з’являться, можливо у краї побудують новий аеропорт. Також міністр пояснив, що це потрібно зробити тому, що ужгородське летовище має ряд обмежень у розвитку. Мова йде про кордон Словаччини, який знаходиться зовсім поряд, а також торговельний комплекс, який було збудовано, коли аеропорт занепадав, та інші фактори.

Також міністр розповів, що «у 2015 році летовище Львова було на межі закриття, рейсів фактично не здійснювалось. А за підсумками 2017 року перевезено більше мільйона пасажирів… І аеропорт зростає більш ніж на 50% кожного року. Тому я сподіваюся, що у цьому році ми зможемо вирішити питання Ужгорода. Я вдячний обласному керівництву за те що вже вкладено в аеропорт з боку області. Є можливість порівняти з минулим роком і з цим. Тобто завершено ремонт терміналу. В цьому році він може спокійно обслуговувати регіональні рейси і міжнародні регіональні… Ми поки що говоримо про літаки малої і середньої місткості» – сказав Володимир Омелян.

Варто зазначити, що чекаючи на міністра журналісти та всі присутні в аеропорту змогли переконатися, що термінал аеропорту дійсно відремонтували. Про хід та результати робіт представникам ЗМІ із захопленням розповідав Геннадій Москаль.

Sequence 05.00_08_27_23.Still006

А виступаючи на прес-конференції голова Закарпатської ОДА розповів, що за останні два з половиною роки за рахунок обласного бюджету в Ужгородському аеропорту модернізований термінал із оновленням обладнання, по периметру встановлена спецогорожа, злітно-посадкова смуга розширена й може приймати літаки класу «Боїнг» чи «Аеробус». «Аеропорт практично готовий для повноцінної роботи, усе, що потрібно, – встановити сучасне навігаційне обладнання. Це прерогатива Міністерства інфраструктури… Альтернативи Ужгородському аеропорту на Закарпатті немає, будувати щось із нуля – значить відшукувати величезні бюджетні гроші й витрачати купу часу. Тому ми дуже сподіваємося на ефективну роботу Мініфраструктури в запуску Міжнародного аеропорту «Ужгород». Але паралельно шукаємо можливість залучення інвесторів із сусідніх країн Євросоюзу, які можуть узяти наш аеропорт у концесію й користуватися сучасним навігаційним обладнанням із території ЄС, що прилягає до Закарпаття».

Зі свого боку керівник «Украероруху» Дмитро Бабейчук, розповів про ситуацію, яка склалася у зв’язку із близькістю кордону. Нагадаємо, літаки, які злітають з ужгородського аеропорту змушені порушувати повітряний кордон Словаччини. Отож за словами директора «Украероруху» все було організовано згідно міжурядової угоди між Україною і Словаччиною. «У 2006 році ця угода закінчилась і ми на 10 років уклали нову угоду. У 2016 році дія цієї угоди була завершена… Ми опрацьовували ці питання ще з 2014 року, і парафували проект угоди, але він досі не ратифікований, і не підписаний, тому що в цей час вступили нові правила сертифікації і Словаччина втратила національне право сертифікувати аеропорт Ужгород і службу обслуговування політного руху. Це право перейшло до Європейського агентства з нагляду за безпекою польотів. З ними були підписані угоди, згідно яких ми вже маємо правові основи для процесу сертифікації, який буде коштувати нам щонайменше 50 тисяч євро, а то може й більше. Ми готові до цього. Ми одразу відпрацювали це питання і направили проект угоди до агентства, який буде кореспондуватися з законодавством України. Тому що ми не можемо так просто зробити передоплату без зворотніх зобов’язань з боку цієї організації. Агенція іде нам на зустріч. Вони все розуміють» – запевнив Дмитро Бабейчук.

Окрім аеропорту представників ЗМІ цікавили також дороги. У відповідь на питання журналістів про розбудову та ремонт закарпатських доріг, міністр інфраструктури Володимир Омелян наголосив, що найважливішим для регіону є ремонт траси Київ-Чоп. «Цього року буде спрямовано понад 430 млн гривень на її відновлення. Також на виконання ремонтно-будівельних робіт на автомобільних дорогах місцевого значення та комунальної власності буде спрямовано фінансування обсягом 218,7 млн. грн. Крім того, Укравтодором погоджено відповідний перелік об’єктів в рамках митного експерименту на фактичну суму коштів, що наразі обліковується на рахунку Закарпатської ОДА, – 100 млн. грн. Тобто, цьогоріч ми маємо гарантованого фінансування у розмірі понад 840 млн гривень, що майже на третину більше, ніж минулого року… Субвенція, в першу чергу, повинна піти на виконання ремонтних робіт за маршрутним принципом – поєднати якісним дорожнім полотном районні центри» – розповів міністр. Він також запевнив, що цього року буде розпочато ремонтні роботи за угорський зарезервований кредит, а в квітні буде оголошено відповідний тендер. У рамках кредиту планують збудувати об’їзну навколо міста Берегово, відремонтувати автошлях Дяково-Берегове-Мукачево.

Також Володимир Омелян підкреслив, що 2017 року в Закарпатській області було проведено ремонтів доріг на суму 670 млн гривень. «Враховуючи, що Закарпатська область межує одразу з чотирма європейськими країнами, має стратегічне значення з точки зору міжнародних транспортних коридорів, а також враховуючи потребу області у відновленні мостів, яких майже 400, цього фінансування недостатньо. Ми запустили Дорожній фонд, успішно провели децентралізацію Укравтодору, зберегли митний експеримент на цей рік і будемо відстоювати, щоб на потреби області було спрямовано не менше 4 млрд гривень», – пообіцяв міністр.

Руслан ФАТУЛА

 

telega
Підписуйся на наш телеграм канал!

Підпишись на наш телеграм канал де кожна новина виводиться відразу після публікації. Будь першим у курсі подій.

Підписатися
Слідкуйте за нами у соцмережах